اخبار

سریع‌ترین موتورسیکلت برقی را بشناسید

سریع‌ترین موتورسیکلت برقی را بشناسید

موتورسیکلت های برقی به لطف مدل های شارژ سریع که تا 200 مایل سرعت دارند، اکنون جایگزین عملی موتور سیکلتهای بنزینی هستند.

اما ، یک شرکت انگلیسی شناخته شده می خواهد موتورهای الکترونیکی بسیار پرسرعتی تولید کند.

برای رسیدن به این مقصود، شرکت White Motorcycle Concepts نمونه اولیه منحصر به فردی ساخته است که ادعا می کند می تواند رکورد سرعت موتور سیکلت برقی را بشکند.

این موتورسیکلت برقی عجیب به لطف یک حفره بزرگ در مرکز خود که تا ۶۹ درصد اصطکاک آن را کاهش می‌دهد، می‌تواند به سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت برسد و عنوان سریع‌ترین موتورسیکلت برقی جهان را تصاحب کند.

همه ما در دوران کودکی در هنگام دوچرخه سواری متوجه شده‌ایم که هرچه بیشتر سرعت می‌گیریم، اصطکاک هوا بیشتر می‌شود. بنابراین علاقه‌مندان به سرعت بالا برای طراحی سریع‌ترین موتورسیکلت دنیا باید راهی در برابر این مانع سرعت پیدا کنند.

این همان کاری است که “رابرت وایت” طراح سریع‌ترین موتورسیکلت برقی جهان با قرار دادن یک حفره در مرکز آن انجام داده و نتایجی که به دست آورده بسیار خیره کننده است.

“وایت” که بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت “وایت کانسپت” است، یک مهندس با ۲۲ سال تجربه کار روی اتومبیل‌های فرمول یک و سایر مسابقات اتومبیل‌رانی است. اما به لطف اندازه بزرگتر اتومبیل‌ها، طراحی ایرودینامیک آنها آسان‌تر است.

از طرف دیگر، موتورسیکلت‌ها کوچکتر هستند و باید جایگاه نشستن انسان روی آن نیز در نظر گرفته شود. بنابراین هنگامی که “وایت” می‌خواست سریع‌ترین موتورسیکلت دنیا را طراحی کند، لازم بود که فکر تازه‌ای کند.

تجربه او در مسابقات اتومبیل‌رانی به او در مورد “اثر ونتوری” به اندازه کافی آموخته بود. اتومبیل‌های مسابقه‌ای به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند هوا را از رو، زیر و اطراف خود عبور دهند. اما برای کاهش اصطکاک در وسایل نقلیه، کافی است اجازه دهید هوا از داخل آنها عبور کند. این کار با ایجاد تونل‌هایی در طراحی بدنه انجام می‌شود که هوا به آسانی از آن عبور کند.

“وایت” برای طراحی موتورسیکلت جدید خود موسوم به “WMC۲۵۰EV” از همین اصل استفاده کرد. او یک تونل یا حفره بزرگ کربنی در مرکز آن قرار داد تا هوا به راحتی از آن عبور کند.

اگرچه به نظر می‌رسد این کار بسیار غیرمعمول است، اما “وایت” ادعا می‌کند که این تونل میزان اصطکاک هوا را تا ۶۹ درصد کاهش می‌دهد. وی ادعا می‌کند که این تونل می‌تواند سرعت این موتورسیکلت را به حداکثر ۴۰۲ کیلومتر در ساعت برساند.

قرار است این موتورسیکلت در سال ۲۰۲۲ آزمایش شود.

“وایت” همچنین مکانیک‌های مورد استفاده برای هدایت موتورسیکلت را تغییر داد و از سیستم فرمان هیدرولیک برای کنترل چرخ جلو استفاده کرد. چرخ عقب نیز توسط دو موتور الکتریکی ۳۰ کیلوواتی تامین نیرو می‌شود. بسته باتری در زیر تونل هوا قرار دارد و ظرفیت آن ۱۵ کیلووات ساعت است.

“وایت” این فناوری را در سطح جهانی ثبت اختراع کرده است و هدف آن این است که این مفهوم را در آینده به تولید انبوه برساند.

در هر حال به نظر می‌رسد آینده موتورسیکلت‌های برقی امیدوار کننده و مهیج است.

سریع‌ترین موتورسیکلت برقی را بشناسید

رکورددار کنونی سریعترین موتور سیکلت برقی جهان ، قهرمان سابق جهان ، ماکس بیاگی است، با موتور سیکلتی که تصویرش را در بالا مشاهده میکنید رکورد جهانی را شکست.

این موتور سیکلت اسمش وکسان واتمن بود با حداکثر سرعت 254 مایل بر ساعت که در زمان ثبت رکورد به میانگین سرعت 228 مایل بر ساعت رسید.

اما موتور سیکلت جدید که ادعا میکند میخواهد رکورد را بشکند ،همانطور که از نامش WMC250EV پیداست ، می تواند سرعت آن را با اختلاف قابل توجهی بشکند. یک نگاه سریع به این موتور سیکلت مشخص میکند که چرا میگوید رکورد دار سرعت میشود.

سریع‌ترین موتورسیکلت برقی را بشناسید

این موتور سیکلت حفره ای در وسطش دارد که از ابتدا تا انتها موتور سیکلت ادامه دارد. این سیستم داکت (کانال هوا)، V-Air لقب گرفته است و به گفته سازنده آن ، “کارآمدترین موتورسیکلت آیرودینامیکی در جهان” است. WMC250EV با رد کردن هوا از وسط موتور سیکلت به جای رد رکردن جریان هوا از اطراف ، کشش را تا 70 درصد کاهش می دهد . این ارقام بر اساس آزمایش این موتور سیکلت در آزمایشگاه Horiba MIRA انگلیس بدست آمده است.

حذف قسمت بالای موتور سیکلت نشانه ای از خلاق بودن این شرکت در طراحی موتور سیکلت است.

موتور الکتریکی و باتری در نیمه پایین موتور سیکلت قرار دارند. همچنین از سیستم تعلیق جفت استفاده کرده است.

چرخ عقب توسط یک جفت موتور الکتریکی 30 کیلوواتی هدایت می شود ، در حالی که دو چرخ جلو توسط یک جفت موتور 20 کیلو واتی هدایت میشوند.در مجموع 100 کیلووات یا 134 اسب بخار قدرت تولید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید