موتور سیکلت

چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند؟

چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند؟

چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند؟

کم بودن روغن موتور سیکلت، یکی از مواردی است که برای موتور سواران نگران کننده است. ممکن است شما نیز از خودتان پرسیده باشین که چرا موتورسیکلت روغن کم میکند؟ به طور کلی: کم بودن روغن موتور سیکلت به علت‌های مختلفی ممکن است رخ دهد. اگر دلایل آن رفع نشود ممکن است خرابی‌های بعدی را برای موتور سیکلت شما به‌ وجود آورد. درصورتیکه میخواهید جواب سوال‌های؛ چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند؟ مقدار مجاز کم شدن روغن موتور سیکلت چه قدراست؟ را بدانید؛ با ما در این مقاله از موتور پیر هادی همراه باشید.

علت کم بودن روغن موتور سیکلت چیست؟

روغن موتور به سه دسته سنتتیک، نیمه سنتتیک و مینرال تقسیم می‌شود. مواد این روغن ها را ترکیبی از روغن های پایه و مواد ضدجوش، ضد زنگ، ضد کف، ضد اکسید و پایین آورنده نقطه ریزش تشکیل می‌دهند. اصلی‌ترین وظیفه روغن موتور سیکلت، کاهش اصطکاک بین اجزا و قطعات موتور و کم‌تر شدن فرسودگی، است. اینکه چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند، می‌تواند نشان از مناسب نبودن روغن وکاهش عملکرد آن باشد. مقدار مجاز کم شدن روغن موتور سیکلت به نوع موتور بستگی داشته اما به طور کلی بین 2.1 تا 2.5 لیتر در 1000 کیلومتر، کاهش روغن موتور سیکلت طبیعی است.

موتور پیر هادی با سال ها فعایت در زمینه فروش لوازم موتور سیکلت و فروش انواع روغن موتور سیکلت، در اینکه چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند به شما کمک می‌کند.

دلایل کم شدن روغن موتور

اگر متوجه اینکه چرا موتور سیکلت روغن کم می کند شدید؛ سرخود به آن روغن اضافه نکنید. زیرا روغنی که در موتور سیکلت موجود است قابلیت تعویض کردن را ندارد. باید اول علت اینکه «چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند» را پیدا کرده و بعد به تعویض روغن بپردازید. در ادامه دلایل چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند و راه حل‌های آن، را بررسی کرده ایم

 چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند؟

1-مشکل واشر مخزن از دلایل چرا موتور سیکلت روغن کم میکند

ممکن است یکی از علت‌های اینکه چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند، مشکل در واشر مخزن موتور سیکلت، واشر میل لنگ، واشر پوشش دریچه و سرسیلندر باشد. فشار زیاد در واشرها، باعث شکستگی آن‎ها می‌شود.

هرکدام از ابزارهای معرفی شده برای موتور سیکلت اعم از واشر مخزن موتور سیکلت، واشر میل لنگ، واشر پوشش دریچه و سرسیلندر در سایت موتور پیرهادی موجود است. در صورت نیاز به هرکدام از این ابزارها آن را در سایت جست و جو کنید.


شما می‌توانید برای تهیه لوازم جانبی و یدکی موتورسیکلت، به وبسایت موتور پیر هادی اعتماد کرده و اجناس با کیفیت با قیمت مقبول را خریداری کنید. برای اطلاع بیشتر از خدمات سایت با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره های تماس فروشگاه موتور پیرهادی

 02133557514، 09333557514، 02191018913


2-مشکل در پیچ کارتل میل لنگ از دلایل چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند

دومین علت اینکه چرا موتور سیکلت روغ کم میکند، ممکن است به خاطر وجود مشکل در پیچ کارتل میل لنگ و دریچه مخزن روغن باشد. لذا باید پس از مدتی استفاده کردن از موتور سیکلت، لازم است تمامی قطعات آن بررسیی، و در صورت نیاز به آن رسیدگی شود.

3-استفاده نکردن از موتور از دلایل چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند

سومین علت اینکه چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند، ممکن است به خاطر استفاده نکردن از آن در مدت زمان طولانی باشد. این عامل به مرور زمان باعث خراب شدن واشرها و شکستگی می‌شود. که یکی از علت های کم شدن روغن موتور سیکلت است.

برای بررسی بهتر دلیل نشن موتور سیکلت، آن را نزد افراد حرفه ای برده و در صورت نیاز داشتن به واشرهای نو برای موتور سیکلت به این لینک مراجعه فرمایید.

4-پیچ های موتور از دلایل چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند

یکی از علت‌های اینکه چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند، ممکن است به خاطر شل بودن پیچ ها باشد. این مسئه موجب شده که روغن به آسانی از مخزن موتور سیکلت خارج نشده و در نهایت منجر به بروز نشتی موتور سیکلت شود.

چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند؟

چگونه نشتی روغن موتور سیکلت را برطرف کنیم؟

اگر خودتان فنی باشید می‌توانید به راحتی با استفاده از ابزار و لوازم یدکی موتور سیکلت، مشکل  نشتی روغن موتورسیکلت، را برطرف نمایید. ابتدا روغن قبلی را تخلیه و در صورت نیاز شلنگ درین را تعویض کنید. از سالم بودن واشرها اطمینان حاصل کنید؛ بهتر است در صورت نیاز به تعمیر واشر و باز کردن آن‌ها از یک تعمیر کار متخصص کمک گرفته تا دچار خسارت زیاد نشوید.

در صورت نیاز تهیه واشرهای موتور سیکلت میتوانید از طریق همین وب سایت خریداری کنید. 

نشتی روغن موتور سیکلت از چه جاهایی نشات میگیرد؟

ممکن است پیدا کردن نشتی موتور سیکلت به یک مشکل اساسی تبدیل شده و این مسئله شما را دچار سردرگمی بکند. زیرا معمولا اینکه چرا موتور سیکلت روغن کم میکند، ممکن است به خاطر نشت از سمت جاهای زیادی از موتور مانند: کاربراتور، انژکتور و مخزن بنزین باشد. برای پیدا کردن محل دقیق نشتی، مسیر قطره های روغن را دنبال کنید.

جمع بندی چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند

در این مقاله از پیر هادی، تلاش کردیم مهم‌ترین نکات مسئله چرا موتور سیکلت روغن کم می‌کند، را به همراه راه حل‌های موجود، بررسی کنیم. در صورت نیاز به خریدن لوازم جانبی موتور سیکلت، به موتور پیرهادی اعتماد کرده و لوازم مورد نیاز خود را از ما خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید