اخبار, موتور سیکلت

آشنایی با موتورسیکلت برقی و اسکوتر

تفاوتهای اسکوتر برقی با موتور برقی

موتور سیکلت برقی چیست؟

موتور سیکلت برقی هم مانند موتورسیکلت بنزینی، انرژی ذخیره ای را مصرف می کند و به انرژی حرکتی برای چرخش لاستیک ها تبدیل می کند.

سوخت موتورهای برقی، انرژی الکتریکی است و این سوخت در باتری موتور سیکلت برقی ذخیره می شود.

باتری موتور برقی، انواع مختلفی دارد که رایج ترین آنها، باتری لیتیمی است.

بیشتر تفاوت باتریها مربوط به مواد تشکیل دهنده آنها است که همین منجر به ایجاد تفاوت در اندازه، وزن و گنجایش بین باتریهای مختلف می شود.

از باتری که بگذریم، موتور در موتور سیکلت برقی هم نقش مهمی دارد.

در واقع موتور است که انرژی ذخیره شده در باتری را به انرژی جنبشی تبدیل می کند و موجب چرخش لاستیک های موتور سیکلت برقی می شود.

موتورها در انواع مختلف موتور سیکلت برقی، توان های متفاوتی دارند و بسته به همین توان، سرعت های مختلفی را به موتور سیکلتهای برقی می بخشند.

تفاوتهای اسکوتر برقی با موتور برقی

در نهایت، بدنه موتور برقی است که در واقع عامل جمع آوری تمام این قسمتها در کنار هم است.

بدنه موتور برقی، ظاهری ترین قسمت یک موتور سیکلت برقی است و حتی باطنی ترین عوامل هم روی آن تاثیر می گذارند. صفحه نمایش موتور سیکلت برقی که همان محل ارتباط آن با تکنولوژی است، اغلب روی دسته فرمان موتور برقی تعبیه می شود.

مزایای استفاده از موتور های برقی یا موتورهای اسکوتر

  • آلایندگی کمتر و کمک به پاکیزگی هوا
  • تنوع در ظاهر و سروصدای کمتر
  • هزینه های پایین قیمت و هزینه های جانبی و نگهداری ها
  • مشخصات فنی بهینه و شتاب اولیه مناسب

تفاوتهای اسکوتر برقی با موتور برقی :

تفاوتهای اسکوتر برقی با موتور برقی :

به طور کلی اسکوتر برقی از دو عدد چرخ (که در مدل های مختلف سایزهای گوناگونی دارند ) و فرمانی برای کنترل مسیر ، سیستم ترمز برای کنترل سرعت (که ممکن است خیلی ابتدایی یا خیلی پیشرفته باشد) ،

محلی برای نشستن ، سیستم هشدار( فقط در مدلهای دارای موتور محرکه) و سیستم هشدار مانند بوق و چراغ وغیره و در آخر جایی برای قرار دادن پاها تشکیل شده است.

حال در انواع مدل های مختلف اسکوتر برقی ممکن است که این فضایی که برای قرارگیری پای راننده طراحی می گردد متفاوت باشد اما اصول کلی طراحی یک اسکوتر برقی یا اسکوتر معمولی همین است.

در اصل اسکوتر ها برای استفاده بانوان طراحی شده اند و فضای خالی بین زین و فرمان برای قراردادن پای راننده ایست که بتواند با لباس زنانه (دامن، مانتو یا دیگر لباسهای مختص بانوان گرامی) به راحتی از آن استفاده کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید