اخبار

معرفی ۵ موتورسیکلت کانسپت عجیب

دنیای موتورسیکلت‌ها در طول یک قرن اخیر، باوجود تحولات گسترده در تکنولوژی و طراحی، هنوز برپایه همان اصول ابتدایی دوچرخه‌های موتوری درون‌سوز طی طریق کرده است. در اینجا می‌خواهیم ۵ نمونه از آخرین کانسپت های غیررسمی نامتعارف را که می‌خواهند به سهم خود این چهارچوب را بشکنند معرفی نماییم.

موتورسیکلت مفهومی الکتریکی مازراتی

مازراتی نامی درخور توجه در دنیای خودروهای اسپرت و لوکس است و اگر روزی بخواهد یک موتورسیکلت تولید کند، حتماً همانند سایر موتورسیکلت‌های درجه یک ایتالیایی، چشمگیر خواهد بود. جالب اینجاست که مازراتی بین سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۰ نیز به ساخت موتورسیکلت، روی آورده بود. این طرح کانسپت نیز سزاوار نشان مازراتی است. فرم چرخها که فاقد محور وسط بوده، باعث کاهش مرکز ثقل شده و به‌واسطه پهنای زیاد، تعادل و چسبندگی بالایی نیز خواهد داشت. با این حال فرم صیقلی آن احتمالاً سواری سخت و ناراحتی را برای راکب به ارمغان خواهد آورد.

موتورسیکلت کانسپت مرد آهنی

اولین تصویری که با دیدن این موتورسیکلت در ذهن ما شکل گرفت، لوکوموتیوهای کلاسیک دهه ۳۰ میلادی بود. درواقع یک پوشش بزرگ در جلوی موتورسیکلت نصب شده که به همراه پنل های روی موتور، آئرودینامیک آن را بهبود بخشند. هرچند همین پوشش‌ها، گردش آن را تبدیل به معضلی بزرگ خواهند کرد. در حال حاضر طراح این مدل در حال کار روی تنظیمات مکانیکی دقیق آن است تا آن را برای مسابقات درگ در خط مستقیم آماده نماید.

سِگوی هیبریدی هیدروژنی-الکتریکی

پیش‌بینی Segway برای آینده موتورسیکلت‌ها مبتنی بر پیشرانه‌های هیبریدی است اما نه آن‌طوری که ما فکر می‌کنیم. درواقع این شرکت به هیدروژن به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی انرژی و باتری به‌عنوان پشتیبان فکر می‌کند. سگوی Apex راه‌حل سوخت‌گیری هیدروژن را نیز با کپسول‌های قابل تعویض ارائه نموده است. طبق گفته سگوی، پیشرانه مورد نظر ۸۰ اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا صد ۴ ثانیه‌ای را به ارمغان می‌آورد. گفته می‌شود نسخه تولیدی این موتورسیکلت در سال ۲۰۲۳ و با قیمت تقریبی ۱۰۷۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد.

ب‌ام‌و Ki کانسپت برای مسابقات شهری

موتورسیکلت‌های کانسپت اندکی می‌توانند با تعادل بین زیبایی و عملکرد با قابلیت عملی بودن، پا به عرصه وجود بگذارند. با این حال این نسخه الکتریکی با چهره کلاسیک و جذاب یکی از آن مواردی است که دوست داریم عملی شود. طراح این موتورسیکلت، از BMW K100 که موردپسند کافه ریسرهاست الهام گرفته است.

سوپربایک بوگاتی برای شکستن رکورد سرعت

هر وقت نام بوگاتی به میان می‌آید باید انتظار شکستن رکورد سرعت را داشته باشیم. به گفته طراح، این وسیله از موتورسیکلت‌ها و ماشین‌های دهه ۱۹۳۰ الهام گرفته است. با این وجود رگه‌هایی از طراحی بوگاتی ویژن گرن توریسمو کانسپت و حتی لوکوموتیو بخار رکوردشکن مالارد هم در آن دیده می‌شود. فاصله محوری طولانی و پوشش آئرودینامیکی جلو، حفظ تعادل را در سرعت‌های بالا تضمین می‌کنند.

منبع : پدال

دیدگاهتان را بنویسید