اخبار

با موتور کراس چطور موتورسواری کنیم؟

موتورسواری کراس

موتور سواری با موتور کراس یکی از مهیج ترین و با هیجان ترین ورزش ها و تفریحاتی می باشد که می توانید انجام بدید، اما ابتدا باید یاد بگیرید چطور با یک موتور کراس موتورسواری کنید.
اولین قدم برای موتورسواری با کراس این است که شما بلد باشید موتورسواری کنید.

حتما در نظر داشته باشیدکه برای موتورسواری با کراس جا و مکان مناسبی را انتخاب کنید. پیست های زیادی هستند که می توانید به آن جا ها بروید و تمرین و تفریح کنید.
آموزشگاه های موتور سواری هم برای تمرین با موتور های پرشی محیط های مناسبی برای موتورسواری را تعبیه کرده اند.

موتورسواری کراس

چیزی که در مورد موتورسواری باید بدانید این است که موتورسواری به صورت گروهی و تیمی باعث میشود که مهارت های شما بیشتر هم بشود و موارد بیشتری برای یادگیری داشته باشید، علاوه بر اینکه با دوستانتان به شما بیشتر خوش خواهد گزشت و علاوه بر تمرین، آموزش هم خواهید داشت.

برای شروع آموزش با موتور کراس سعی کنید اول از مسیر های صاف شروع کنید چون ساخت این موتور ها به گونه ای هست که در ابتدا موتور کمی تکان می خورد و فکر نکنید موتور شما ایرادی دارد.

همچنین وقتی سرعتتان را بالا ببرید چرخ جلوی موتور از مسیر منحرف می شود و به مرور کنترل کردن را یاد میگیرید و باید تعادل خود را حفظ کنید.

سریع دنده های موتور را بالا نبرید و با دنده های 1 و 2 شروع کنید.

وقتی سرعت موتور را بالا می برید باید به سمت جلوی موتور خم شوید و زاویه 45 درجه بگیرید.

چون هرچه سرعت شما بالا تر برود بدن شما به سمت عقب کشیده می شود و نباید موتور را به عقب بکشید و باید به جلو خم بشوید و باید مهارت تعادل را یاد بگیرید.

برای حفظ تعادل نباید وزنتان را روی فرمان بندازید و به فرمان موتور فشار بیاورید و برای حفظ تعادل می بایست از پاهای خود استفاده کنید و زمانی که می خواهید ترمز کنید با پاهایتان به باک فشار بیاورید تا بتوانید حالت بدنتان را حفظ کنید.

موتورسواری کراس

این تعادل هنگام دور زدن هم بسیار مهم است و حفظ تعادل در موتور سواری حرف اول را می زند و زمانی که تعادل خود را یاد بگیرید که حفظ کنید با هر تغییری در مسیر می توانید موتور خود را کنترل کنید.

هنگامیکه روی این موتور ها می خواهید بایستید حواستان را برای دست انداز ها جمع کنید که خدای نکرده مشکلی پیش نیاید.
هرگز به تنهایی به مناطق آفرود و دور از شهر نروید و حداقل یک گروه دو موتوره باشید.

نکاتی که در رانندگی با موتور های کراس باید رعایت کنید :

– فراموش نکنید دستگاههای موقعیت یاب موسوم به جی پی اس (GPS) و نقشه و قطب نما را حتما همراه خود داشته باشید.

توجه کنید که به وجود جی پی اس اکتفا نکنید زیرا به هر دلیل ممکن است دستگاه دچار ضربه یا ایرادات فنی یا قطع شدن ارتباط با ماهواره در هوای ابری و بارانی شود.

– مسیرهایی را که برای اولین بار طی میکنید را حتما از قبل از طریق نقشه های Google Maps چک کرده و در صورت امکان از افرادی که بلد راه هستند راهنمایی بخواهید.

– شیبها و سربالایی ها و مناطقی را که تا به حال طی نکردید را حتما یکبار با پای پیاده بروید تا از خطرات آن مطلع شوید. معمولا به سربالایی های مناطق کوهستانی و کویری اعتمادی نیست معمولا در پس این نقاط پرتگاههایی در انتظار هستند!!!

– حتما موتورسیکلت خود را به لاستیک های آفرود مجهز کنید.گرچه ممکن است با سایر لاستیکها هم بتوانید حرکت کنید ولی لاستیکهای آفرود قدرت ، مانور و Stability یا پایداری شما را بسیار بالا میبرد.

– حتما یک کیف شامل ابزارهای لازم ، تلمبه ، وسایل پنچری و تیوپ یدک جلو و عقب و در سفرهای بیش از یکروزه لاستیک یدک هم به همراه داشته باشید.

– برخی لوازم یدکی موتور مانند کتی ترمز و کلاچ ، پدال دنده ، بنزین ، لامپ چراغ جلو و چراغ خطر را به همراه داشته باشید.

– در هر حالت پوشیدن دستکش ، کلاه ایمنی ، محافظ آرنج و زانو و عینک را فراموش نکنید. در صورت امکان از شولدر یا محافظ بالاتنه استفاده کنید.

خرید بهترین لوازم و قطعات موتور در موتور پیرهادی

حتما از فروشگاهی خرید کنید که مطمئن هست و تمامی تجهیزات موتور های کراس را داشته باشد.

موتورسواری کراس

برای هر سنی چه موتوری مناسب است؟

موتورهای 85 تا 250 سی سی باری نوجوانان مناسب می باشد . هرچه قدرت موتور بیشتر باشد مقدار سی سی آن بیشتر است و همان سانتی متر مکعب می باشد.
برای سن های بالاتر نیز موتور های 250 تا 500 سی سی مناسب است.

موتور شما یکی از وسایل شخصی شما می باشد که نیاز به توجه دارد، باید مدام از موتورتان نگهداری کنید.

تجهیزاتی که برای موتورهای کراس نیاز دارید:

کلاه ایمنی هلمت
عینک ایمنی
ضربه گیر
لباس مناسب
بوت
دستکش
زانوبند و آرنج بند

دیدگاهتان را بنویسید